Pazar, Ağustos 06, 2017

Karşılaştığım Müzikler #0018 || 170806


Şimdi dev bir Karşılaştığım Müzikler yazısını daha yazmaya oturdum. Bir önceki yazıdan bu yana neredeyse bir ay vakit geçtiği için şarkılar birikti, yazı daha yazılmadan uzadı, gözümde büyüdü. Bu yazıları nasıl daha verimli hâle getiririm diye düşünüyorum. Okunma açısından demiyorum, ne yaparsam yapayım öyle bir verimlilik yok keza. Kast ettiğim yazarken, yani hem kendime hem tarihe not düşerken nasıl bir yöntem izlesem de vaktimi daha iyi değerlendirsem.


Bir diğer kafama takılan husus ise şu: Blogda konsept ve kategorileşme iyi bir şey, yani Karşılaştığım Müzikler, Okuduğum Kitaplar gibi içinde ne olacağı başlığından belli içerikler hem bana hem de okuyucuya aradığını bulma ve beklediğini sunma konusunda faydalı, bu cepte. Ancak benim zaten yazı yazabileceğim zamanım sınırlı, bu sınırlı zamanı da kategorilerin sürekliliği açısından o kategorilere yeni yazılar yazmaya harcadığımda, bloğuma içimden gelen diğer konularda yazacak vaktim kalmıyor.

İki ucu çoklu denklem özetle (Atalarımızdan daha kibarım net.) neyse biraz daha bu konunun üzerinde düşünüp daha pratik çözümler üreteceğim yakın vadede diye ümit ediyorum. (Üretemedi.) Şimdi bu uzun ve dertli girişten ve bitmek bilmeyen leş gündemimizden uzaklaşıp güzel müzikler deryasına doğru yelken açıyoruz, haydi buyurun:

---

1. Tuğçe Şenoğul - Kaptan


Klibi üç kez izleyip üzerine uyursanız uyanınca kendiniz Bahariye'de bir öğrenci evinde bulabilirsiniz. Sözü, müziği ve kendine has tarzı Tuğçe Şenoğul'a ait olan Kaptan'ın videosunu ise Irmak Altıner ve Bora Akıncıtürk çekmiş. Güzel şarkı!

2. Miyop - Sakın Durma


Klibi izlerken aklıma şu geldi, hani Nirvana'nın Metallica'nın falan ilk yıllarına ait fotoğraflar, videolar olurdu da yıllar sonra şimdiki hallerini bilip o hallerine güler eğlenirdik, işte Miyop da şayet uzun bir müzik yolculuğuna çıkıyorsa, bu video onların gelecekte bakıp "Hey gidi hey!" diyecekleri videolarından biri. Solo atan gitariste eriyen dinleyiciler detayına ayrıca bayıldım, bizim kendi gençlik prodüksiyonlarımız gibi tam. Canavar gibi de şarkı yapmışlar bu arada.

3. Ethnique Punch - Külüstür


Hip hop seven insanlara ilaç gibi gelen isimlerden Ethnique Punch bu kez Külüstür adlı parçasıyla Red Bull Warm Up'ta karşımıza çıkıyor, parça da video da sıkı. (Fazla hip hop dinleyince kullandığım sıfatlar da "sıkı" gibi kelimelere dönüşüyor.) Bu arada şarkının sonunda bir cümle var ki özellikle bir kere de ben altını çizeyim: #NuriyeVeSemihinAçlığınaSesVer

4. Melek Mosso - Umrumda Değil


Akustikhane'nin videolarını dinlerken denk geldiğim ve tanıştığım pek güzel bir şarkı var şimdi de sırada. Melek Mosso ekibiyle birlikte sözleri Mete Özgencil'e, müziği Gökhan Kırdar'a ait, benim yaş kuşağımı biraz geçmişe götürecek ve yüzünü gülümsetecek bir şarkı yorumluyor: Umrumda Değil. Ekipte Karşılaştığım Müzikler yazılarında ara ara bahsi geçen Veys Çolak da gitar çalıyor, selam vermeden geçmeyeyim.

5. Sena Şener - Sevmemeliyiz


Sena Şener ile ilgili ne diyeyim bilemiyorum, çok iyi buluyorum yaptığı işleri, müziklerini, tarzını, duruşunu. Her yaptığı iş bana heyecan veriyor, Eurovizyon'a mı yollasak kendisini ne yapsak? İçinde iki modülasyon olan bir beste yaparsa birincilik garanti. İdil Dizdar ve Said Dağdeviren'in çektiği klibi izlerken tarlalar yanacak diye biraz gerilsem de klip de pek güzel olmuş. Bir kuple Aşık Veysel esintisi bırakayım şuraya bu güzel şarkıdan.

Her şeyi gören sen
Göremedin mi beni?
Her şeyi duyan sen
Duyamadın mı beni?
Her şeyi bulduysan
Bulamadın mı beni?
Her şeyi bilen sen
Bilemedin bir beni!

6. Radansa & Kayra - Eve Gideyim


Street Fighter'ın bir jetonla başlayan dünyasına doğru sizi geçmişe sürükleyen bir şarkı yapmış Radansa & Kayra ikilisi. Türkiye alternatif müzik sahnesi en çok hip hop alanında ateş ediyor gibime geliyor, dev bir dalga olarak gelip piyasayı kaplayacaklar çok az kaldı.

İçindeki o çocuğu kimse öldürmesin abi.

7. Mahmut Çınar - Kalbim


Garaj Stüdyo'da karşıma çıkıp da beğendiğim işlerden biri Mahmut Çınar'ın Kalbim adlı işbu şarkısı. Sakin güzel bir parça, sözleri de müziği de yumuşacık, adeta o Kızılokların, Gündoğarkenlerin dinginliğinden bir rayiha taşıyor.

8. Sahib & Etibar Asadli - Ay Qiz


Azeri müzikleri de tıpkı Selanik Türküleri veya Bozlaklar gibi içime işleyiveriyor. O kadar net anlamıyorum bazen sözlerini ama müzik resmen diyor ki "Sözleri anlamana gerek yok ben seni sarsarım hiç merak etme." Tıpkı sözleri Zeynal Jabbarzadeh'e, müziği Jahangir Jahangirov'a ait olan bu şarkının yaptığı gibi.

9. Hande Everes - Alis


Nereden karşıma çıktığını hatırlayamadığım bir diğer parça da Hande Everes'in Alis'i. Klibindeki çizer, daha doğrusu çizerin çizgileri bana geçtiğimiz günlerde bir anda kaybettiğimiz Galip Tekin'i hatırlattı, kederlendim. Dinleyeni kolayca yakalayan bir şarkı, Bora Çifterler'in çektiği klip de hoş olmuş.

10. Batur Münevver - Noctifer


Bu akıl yakmalı şarkı ve onun Ira Cohen'in 1968 yapımı The Invation of Thunderbolt Pagoda'sından seçilmiş görüntülerle oluşturulmuş klibine Bantmag'ın şu yazısında denk geldim. Kısaca heyecan verici bir iş, aynı yazıda yayıncı firmanın yayınladığı iki etkileyici şarkı ve video daha var.

11. Melike Şahin - Bi' Fırlatsam


Geldik yazıya görselini veren (hani albüme ismini veren derler ya) parçaya. Melike Şahin veya Melik Şah veya Kâmuran Kolçak, kendisini hangi isimle tanıyor olursanız olun, o sizi o isimlerden birinin altında duvardan duvara vuran bir şarkı ile çıkar gelir. Bi' Fırlatsam da tam olarak böyle işte. Söz Melike Şahin'e, müzik Can Kandaz'a, düzenleme ise Özgür Akgül'e aitmiş, hepsinin ellerine sağlık. Dinleyin işte daha başka söze gerek yok.

12. Daniska - Bir İçim Su


Bu yazının bir diğer Garaj Stüdyo işi ise Daniska'nın Bir İçim Su adlı bu tatlı şarkısı. Güzel bir kadın görünce ağzı dili dönen tüm adamlara gelsin bu anlamlı sözler. Müzik ve tonlar pek güzel, biraz Flört havası var, belki bu da bir analog kayıttır kim bilir. Bu eğlenceli klip ise Burak Sesli'ye aitmiş.

13. Utepils - Naif


Mehmet'in paylaşmasıyla denk geldiğim bir ekip Utepils ve onların izleyeceğiniz şarkısı Naif. Mehmet aynı zamanda ismi gibi naif olan bu akustik performansın videolaşmasını da sağlamış, pek iyi yapmış. Videonun sonunda neden kaçtılar anlamasam da eğlendim.

14. İkra & Type Wheel - Yokuşlar Kısalsın


Diyorum ya ne olacaksa hip hop'tan olacak buralarda, herkes ona göre gardını alsın. İkra ve Type Wheel'den Yokuşlar Kısalsın'ı dinliyoruz.

15. Dalganabak - Vakti Geldi


Sözü müziği Ozan Tura'ya ait, güzel düzenlemesi ise ekipçe yapılmış Vakti Geldi adlı bu şarkı bir Dalganabak şarkısı. Yavaş yavaş okunması gerek grup isimlerinden biri, yoksa kazalar oluyor. Kemal Görkem Atlar'ın yönettiği klip ise İstanbul sokaklarında dolaşmayı özleyenlere iyi gelebilir. Girişteki bazı detaylar ve bitiş ayrıca hoşuma gitti belirtmeden geçmeyeyim.

16. Salih Gündoğdu - Payton Geldi Meyhaneye Dayandı


Güzel okunan türküler, şarkılar insanı ayrı bir şekilde yakalayıveriyor, tıpkı Salih Gündoğdu'nun seslendirdiği bu Payton Geldi Meyhaneye Dayandı adlı türkü gibi. Bilecik'in Gölpazarı yöresine ait bir türkü olduğu yazıyor Ekşi Sözlük'te. Acaba Gölpazarlılar oraya nereden göçmüşler diye düşündürmedi değil. 

17. Shane Shanahan's 3rd Band - Improvisations on Tarshish


Canavar gibi bir grup müzisyen John Zorn'un eserinin üzerinde adeta şov yapıyorlar. Peki ben buna nereden denk geliyorum? Pek sevgili Nağme ve Baturay Yarkın kardeşler de bu ekibin içindeler de ondan! Gönül isterdi şu kaydın sesi daha düzgün olsun veya bu performansı canlı dinleyeyim ama bu hâli bile çok şey anlatıyor. Farklı kültürler, farklı hikâyeler, farklı deneyimler bir araya gelince ateşler ediliyor işte. Nağme ve Baturay'a ise diyecek söz yok.

18. Sedef Sebüktekin - Bugün İçicem


Bayağı güzel bir şarkı, bir o kadar güzel düzenleme. İlk kez karşılaştığım bir isim Sedef Sebüktekin, dinlemeye bir yerden başlamak için güzel bir şarkı Bugün İçicem, hem de bayağı güzel.

19. Deniz Özçelik - My Romance


Sevdiğim delili müzisyenlerden Deniz Özçelik sözleri Lorenz Hart müziği Richard Rodgers'a ait olan My Romance'i pek güzel yorumlamış bu ev videosunda. Hatta bir yerde kendisine uzaktan da olsa bir sürat motoru eşlik ediyor. Dinleyin.

20. Emre Akbay - Kimim Ben


Emre Akbay geçtiğimiz günlerde Göğe adında beş şarkılık bir albüm yayınladı. Kendisi, daha albümü dinlenilebilir mecralardan paylaşmadan önce zarif bir mektupla bu albümden iki şarkıyı benimle de paylaşmıştı. İşte Kimim Ben de onlardan biri, Barış Bıçakçı'nın sözlerini bestelemiş Emre, pek de güzel yapmış, Göğe'yi dinleyin.

---

Geldik yazının görselsiz ama müzikle ilgili diğer bağlantıları içeren son bölümüne:

- Kağıt Ev'in Abluka adlı beş şarkılık albümüne beklenmedik tesadüfler sonucu ulaştım, dinlemiş bulundum, sakin şarkılar sevenlere, sözlü müziğe gönül verenlere tavsiye edebilirim.

- Yarkınlar cephesinden bir güzel haber daha var, Baturay Yarkın Trio'nun albümünün eli kulağındaymış. Bana inanmıyorsanız buyurun şu canavar gibi albüm tanıtımını izleyin.

- Geçenlerde Günsu Patron paylaşmış, ben de böylelikle öğrenmiş oldum Pinhani'nin Beni Sen İnandır adlı bu güzel şarkısını. Eğer yeterince iyi bir çocuk olursanız şarkıya gizlenmiş Erkan Oğur tınılarını duyabilirsiniz.

- Yine yakın zamanda kaybettiğimiz, yine benim kuşağımı kaybıyla çok üzen bir isim Harun Kolçak'ın şu röportajına denk geldim Pasifagresif TV'de. 2015 tarihli bu video bu adamın gidişinin neden bizi bu denli üzdüğüne bir kanıt.

- Upuzun bir aradan sonra Levent Sevi'nin Long Way From Home ekibi tekrar bir araya gelip İstanbul Caz Festivali için bir iki canlı performans videosu kaydetmiş. İşbu Kandace Springs ve Bokanté videolarına göz atmanızı tavsiye ederim.

- Sizlere takip etmenizi tavsiye edeceğim Atina'dan bir plak şirketi var, hep güzel işler yayınlıyorlar, sağ olsunlar yayınladıkça bir haber uçurmayı da ihmâl etmiyorlar, buyurun dinlemede kalın: Sound In Silence.

- Severek okuduğumuz Karga Mecmua'nın Temmuz sayısı yayınlandı, okuyacak bir şeyler bulamayanlara veya yavaş yavaş bir şeyler okumayı unutanları şöyle alalım.

- Bir Fırtına Tuttu Bizi türküsünü çok severim, bu türkünün farklı farklı yorumlarına da denk geldikçe keyifle dinlerim. Bir şey ararken karşıma efsane seslerden Ümit Tokcan'ın bu yorumu çıktı, buraya eklemeden geçemedim. Bu arada bu yorum Bahçelievler Belediyesi'nin 2015 yılında Çanakkale Deniz Zaferi'nin 100. yılı anısına hazırladığı Yüz Yıllık Türküler albümünde yer alıyor . Keşke tüm belediyeler bu tip kültür sanat projelerine ağırlık verseler, ne değerli bir iş.

- Son olarak duyunca içimi acıtan Gülşah Erol'un darp edilmesi olayı ve bu olaya dair Kanat Atkaya'nın kaleme aldığı şu köşe yazısını da buraya iliştireyim. Benzerini bir daha hiç yaşamamak dileğiyle...

---

Tekrar eden not: Mesela bu şarkıları ya da albümleri dinlediniz, beğendiniz, naçizane tavsiyem seveceğini düşündüğünüz birilerine de yollayın ya da dinletin. Böylece güzel müziklerin de kötü müzikler kadar yayılma şansı olur.

Serinin önceki yazılarına buradan ulaşabilirsiniz:

Hiç yorum yok: