Cuma, Kasım 25, 2016

Karşılaştığım Müzikler #0001 || 161125


Eskiden beri neredeyse her yazdığım yazının içine ya da sonuna o dönemlerde karşılaştığım ve hoşuma giden müzikli videolar eklemişim. Artık diyorum ki acaba bunları da tıpkı okuduğum kitaplar gibi biriktikçe paylaştığım bir seriye mi dönüştürsem? Neden blogda böyle bir kategorileşmeye gittim bilmiyorum ama şu an içimden bir ses bunun doğru olduğunu söylüyor, sonra bundan sıkılırsam da beni anlayışla karşılarsınız diye düşünüyorum. Çünkü hepimizin bazen anlayışa ihtiyacı oluyor ve biliyorsunuz ki değişmeyen tek şey değişimin kendisidir hahahah. Haydi buyurun ilk dinlemelik müzikler yazıma başlayayım.

1. Hay Bin Kunduz - İnsanlık Naaşı (albüm)


Burada karşınıza 4 yılın birikimini koyan bir ikiliden bahsediyoruz. Kendileriyle Pürtelaş 3+1 kayıtlarında yüz yüze olmasa da dijital olarak tanışmıştık, bir şekilde o günden bu yana kendilerine takip etmeye devam ettim. İçinde olduğumuz 2016'da yıllardır biriktirdiklerini bir uzun çalar olarak önümüze koydular, Facebook'ta da demişler "şarkılara olan inancımız hiç yok olmadı" diye, iyi ki de olmamış.

2. Gaye Su Akyol - Eski Tüfek


Gaye Su Akyol, Hologram İmparatorluğu albümünden bir klip yayınladı. Eski Tüfek'in klibi olsun görüntüleri olsun beni yetmişlere götürdü, geri dönerken ufaktan omuzlar hareketlendi, gerdanlar kırıldı. Kendisiyle ilgili geçenlerde beehype için bir şeyler yazmıştım, bakarsınız.

3. Can Kazaz - Yine mi Sen İstanbul


Can Kazaz'dan yeni bir güzellik, yine bir güzellik. Bu sefer hem hikâye hem kayıt hem de paylaşım usulleri olarak biraz farklı bir iş var ama bunu benden değil de buyurun kendisinden dinleyin derim: yinemisen.istanbul

4. Ahmet Ali Arslan ve RC Singers - Biberoniçi


Bu video pek çok anlamda hoşuma gitti. Birincisi zaten çok güzel şarkı, ikincisi çok tatlı bir düzenleme, üçüncüsü bir yere ait olma hissini ve o hissin yarattığı bağlılığı hissettiriyor her izleyişimde bana, bunun sonucunda da bir nesiller arası aktarım umudu doğuruyor falan filan. Çok yazdım, onun yerine dinleyin siz iyisi mi.

5. Ozbi & Gülce Duru - Olmazlara Yandım


Rakılı Live adında enteresan bir proje, bir izleyin sonra konuşalım. Benim için farklı müzisyenleri araştırmaya vesile oldu bu video. Gülce Duru'nun paylaşımıyla karşıma çıkmıştı. Dilerim sizi de keşiflere iter.

6. Peyk - Halim Yok


Peyk sevgim büyük, şarkıları zaten ayrı, klipleri de git gide ayrı yerlere doğru ilerliyor bana kalırsa. Kendilerine dair de beehype'a yazmıştım bir şeyler: Burada ve şurada. Sanırım danslı kliplere bir zaafım var, listede de bolca göreceksiniz, hatta sanırım dansa zaafım var diyebilirim, çok başka bir şey dans.

7. Selim Saraçoğlu - Başka Bir Vaha (albüm)


Evet evet Selim Saraçoğlu'da sonunda benim ve pek çoklarımızın heyecanla beklediği albümünü yayınladı: Başka Bir Vaha. Düzenlemeler, kayıtlar, şarkılar pek güzel, baştan sona titizce dinlemenizi tavsiye ederim.

8. Adamlar - Rüyalarda Buruşmuşuz (albüm)


Bir diğer heyecan verici albüm haberi ise Adamlar cephesinden geldi. Bilen bilir, bilmeyen de şuradan okuyabilir, Adamlar, Merve ile favori gruplarımızdan. Haliyle evde bir hareketlenme yarattı bu albümün haberi. Yine defalarca döndürülecek, döndürüldükçe sindirilecek bir albüm. Müzikler ilk turda da sizi yakalayacaktır ama sözlere biraz daha mesai harcamanızı tavsiye ederim dinlerken.

9. Cihan Mürtezaoğlu - Bitsin Bu Delilik (albüm)


Cihan Mürtezaoğlu'nun da dertsiz gönüllere dert açmak, onulmaz yaralara tuz basmak maksadıyla yayınladığı albümü Bitsin Bu Delilik sonunda dijital mecralara dağıldı. Bunu YouTube'a neden tek bir video olarak koydular sorusunu DokuzSekiz Müzik'e sorma hakkımı saklı tutarak, bu şahane albümü de sizlerle paylaşıyorum.

10. Nihil Piraye - Ruh


Nihil Piraye de yıllardır severek takip ettiğimiz 2 müzisyeni içeriyor, Zafer Sernikli ve Berk Sivrikaya. Kendileri, "Değildir" adlı teklilerden müteşekkil serilerinin üçüncü videosunu Ruh adlı parçaya çekmişler. Tunahan Emre Bilgin çekmiş daha doğrusu, yine danslı bir klip, dedim ya sanırım zaafım var dansa, dans eden ise Burcu Sütçü imiş. Bir önceki klipleri Uçaklar ve Elmalar'ı da beğenmiştim, henüz izlemediyseniz ona da bir göz atın. Serinin ilk parçası Evde Kimse Yok ile ilgili ise yine beehype'a bir şeyler yazmıştım vaktiyle.

11. İhtiyaç Molası - Of


Kral ağabeyler İhtiyaç Molası geçen sene çıkarttıkları şahane albümleri Kapılar'ın kayıt videolarını yayınlamaya devam ediyor. En son da Of'u yayınladılar. Güzel Türkçe rock müzik nedir sorusuna rahtlıkla yanıt olacak 3 adet kapı gibi albümleri var neredeyse 20 seneye yaydıkları, daha ne olsun? Albüme dair bir şeyler yazmıştım yine beehype için.

12. Lara di Lara - Bencil


Bu şarkının çeşit çeşit videoları var, biri Sofar'dan, biri Ceylan Ertem'in programından, hepsi de ayrı güzel ama bu obsessions belki biraz daha yaz olduğu için benim için bir adım önde. Çok da güzel bir performans.

13. Nilipek. - Defne


Sabah albümünün lansman konserinin tamamının videosu da yoldaymış meğer. Bu video sadece bir haberciymiş, albüm de bir yaşını doldurmuş, Babylon Bomonti konseri bir hatıra olmuş. İşte böyle böyle diye diye dinliyoruz bu büyülü eseri kısacası.

14. Başak Yavuz - A Little Red Bug (albüm)


Bu albüm de benim çağın ötesinde olarak değerlendirdiklerim arasında, tıpkı geçtiğimiz günlerde bahsettiğim bazı Şirin Soysal albümleri gibi. Başak Yavuz'un bu albümünü mümkünse başka bir iş ile uğraşmaksızın kendinize bir fırsat yaratıp dinleyin! Çok etkileyici!

15. Berkay Özideş - FSU


Müzikal olarak ve görsel olarak yine çok güçlü bir şarkı yapmış Berkay Özideş. Daha doğrusu şarkıyı Berkay Özideş yapmış, klibi Damla Yolaç çekmiş, Gizem Topal da dans etmiş! Bu sanıyorum bu yazıdaki danslı videolar içinde en dibimi düşüreni. Merve'ye de izlettim, ben de birkaç kez izledim, vay arkadaş dedim! 

16. Borusan Quartet - Sığınak


Borusan Quartet tarafından icrâ edilen ve  10 Kasım'da yayınlanan Sığınak adlı bir video var sırada. Oğuzhan Balcı'nın bu eserine Selanik'teki Atatürk Evi Müzesi'nde bir klip çekmişler. Bu yaz gittiğimde çok etkilendiğim, üzerinde saatlerce düşündüğüm bir yerdi burası, beni derinden etkiledi haliyle Sığınak her anlamıyla.

17. Kalben - Doya Doya


Şarkıların en tazesini de sona sakladım. Kalben'in kendi adını taşıyan ilk albümündeki pek güzel şarkılarından biri yine güzel bir klip ile taçlanmış. At bile var klipte. Bir klipte at varsa o klip olmuştur, çünkü biliyorsunuz ki at murattır.

---

Buradan sonrası yine bazı müzikal tasiyeler içerecek ama ya içerik türleri farklı ya da paylaşım mecraları, o sebeple onları listenin dışında tuttum:

- Senenin bekleneni Kompile Karga 6: Canlı'da geçtiğimiz haftalarda yayınlandı. Yine bir önceki albümdeki gibi KargaART sahnesindeki (nam-ı diğer #canlıkarga) şahane canlı performanslardan oluşan bir derleme, isteyenler buraya tıklayıp indirsinler. Tayfun Polat, Rammy Roo, Murat Mrt Seçkin'e müzik adına yaptıkları tüm güzel işler için bir teşekkür etmeden geçmeyeyim.

- Bu arada Türkiye'deki müzik tarihinde büyük ağırlığı olan Uzelli'ye dair dostumuz Kornelia Binicewicz'in şahane bir yazısı var ki kendisi de Uzelli'yi en iyi tanıyan kişilerden biri, müsait olunca The National'da yayınlanan bu makaleyi de okumanızı tavsiye ederim.

- Bir de bazı müzik şirketleri var ki dijitalleştikçe altın değerindeki arşivlerini erişilebilir kılıyorlar ve ortaya inanılmaz şeyler çıkıyor! İşte Kalan Müzik'in YouTube kanalı da gözümde tam olarak bu, derya deniz hatta uçsuz bucaksız bir okyanus, her gün bir albüm keşfetmelik. Siz de bir kurcalayın derim.

- Tamer Temel'den albüm habercisi bir video var son olarak. Resmen reisler toplantısı gibi bir albüm geliyor, inanmıyorsanız şuraya tıklayın ve Serbest Düşüş'ün tanıtımını izleyin/dinleyin.

---

Bu arada tıpkı Okuduğum Kitaplar #0001 yazısında olduğu gibi bu yazının da ilk olmasının getirdiği bir ekstra uzunluğu var ama her gün girip 3-5 şarkı dinlerseniz 1-2 haftada bitirirsiniz yine de. Ben de o arada yeni yazılar yazar ve daha minik listeler oluştururum farklı farklı kategorilerde.

Hiç yorum yok: